סקופ לוהט מהתנור - סובלים ממיגרנה? מגיע לכם פיצוי מביטוח לאומי

ביטוח לאומי

סקופ לוהט מהתנור - סובלים ממיגרנה? מגיע לכם פיצוי מביטוח לאומי

ביטוח לאומי

 

בפעם הראשונה מאז קום המדינה המוסד לביטוח לאומי יצא בצעד דרמתי והחליט להכיר בסובלים ממיגרנות וכאבי ראש כזכאים לקבלת אחוזי נכות, שינועו בין 5%-40% בהתאם לדרגות כאב שיקבעו ע״י האיגוד הנוירולוגי בישראל. אז אם אתם סובלים מהמיגרנה הזו אז אולי גם אתם זכאים לקצבת נכות בביטוח הלאומי.

מי מאיתנו לא מכיר את התחושה הנוראה הזו של להסתובב עם כאב ראש מטורף שמשתק אתכם למספר שעות, האור החזק מכאיב בעיניים, משככי הכאב לא תמיד עוזרים וכן, אתם יודעים שאתם נמצאים בעיצומה של מיגרנה מרושעת. ע״פ הערכת האיגוד הישראלי לנוירולוגיה למעלה ממיליון ישראלים סובלים ממיגרנה לסוגיה כשלמעלה מ- 170,000 איש במדינה סובלים ממיגרנה כרונית – מעל 15 ימים של כאבי ראש בחודש, 60% מהסובלים יש הורה הסובל ממיגרנה. ולמרות הנתונים המדאיגים האלה עד כה המיגרנות וכאבי ראש כרוניים זכו להתעלמות מוחלטת מהביטוח הלאומי שהחליט ביוני השנה להכיר בסובלים ממנה כזכאים לקצבת נכות.

מיגרנה – קווים לדמותה

אז מה כל כך נורא בה ולמה הכאב הזה שלה משתק אותנו לכמה שעות או ימים? מיגרנה היא מחלה המלווה בכאבי ראש חזקים ממושכים וחדים הפוגעת לרב בתפקוד היומיומי של החולה, היא צורה נפוצה של כאב ראש חולף או כרוני בדרגות כאב שונות, מיקום משתנה ואורך התקף משתנה. רב המיגרנות הן בעלות עוצמת כאב בינונית עד חזקה ונמשכות לפרק זמן של בין 4-72 שעות של סבל כשלעתים מדובר בכאב ראש פועם או צדדי המלווה לעיתים בבחילות או הקאות, רגישות לאור ורעש ובפגיעה בתפקוד ובפעילות היום יומית. ברב המקרים המיגרנה פוגעת בתפקוד של הסובלים ממנה, בעבודה, בזוגיות ובחיי השגרה פשוט משום שהיא גורמת לסבל וכאב רב שלא ניתן להתעלם ממנו ואף לעצור אותו.

טבלת הכאב והזכאות של המיגרנה

במשך שנים הסובלים ממיגרנה נדחו על הסף במסדרונו הביטוח הלאומי וזכו ליחס מזלזל עד שבחודש יוני השנה הוחלט להכיר בהם כזכאים לקצבת נכות ע״פ ארבע דרגות נכות שהוגדרו ע״י האיגוד הנוירולוגי בישראל. דרגות הנכות מופיעות באתר של ביטוח לאומי שמפרסם את אחוזי הנכות בהתאם לעוצמת כאב המיגרנה ולטיפול שהחולה עבר כדי לנסות ולמגר אותה:

  • מיגרנה/כאב ראש בחומרה בינוני – קשה בתדירות של מינימום ארבעה ימים בחודש ומבלי נטילת כדורים ייעודיים למיגרנה יהיה זכאי ל-5% נכות.
  • מיגרנה/כאב ראש בחומרה בינוני – קשה ללא תגובה לטיפול המניעתי בשימוש בתרופה ייעודית אחת יהיה זכאי ל- 10% נכות.
  • מיגרנה/כאב ראש בחומרה בינוני – קשה ללא תגובה לטיפול מניעתי בשתי תרופות ייעודיות לפחות יקבל 20% נכות.
  • מיגרנה/כאב ראש בעוצמה קשה שאינו מגיב לטיפול התרופתי בשימוש של לפחות שלוש תרופות ייעודיות יקבל 40% נכות.

קבלת אחוזי נכות מביטוח לאומי

כדי שאדם הסובל ממיגרנה או כאבי ראש יוכל למצות את זכויותיו בביטוח הלאומי הוא צריך קודם כל להגיש בקשה להכרה בנכות במסגרת המחלקה לנכות כללית, תביעה לקבלת נכות בעקבות המיגרנה וכאבי הראש שלו. הליך ההכרה בנכות דורש הגשת מסמכים רפואיים ובהם לפעמים אף חוות דעת רפואית ונתונים המעידים על חומרת המיגרנה שלכם ורמת פגיעתה בתפקוד שלכם. לאחר הגשת המסמכים תופנו לוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי לבדיקת מצב המיגרנה שלכם והתרופות באמצעותן ניסיתם למגר אותה עד כה. בוועדה גם תפגשו רופא מומחה כמו למשל נוירולוג, מומחה לכלי דם שירשום את ההיסטוריה שלכם בעולם המיגרנות ואת הטיפולים והתרופות ויברר כיצד המיגרנה משפיעה על החיים והתפקוד שלכם, יש מקרים בהם אף תתבקשו לעבור בדיקה רפואית במהלך הוועדה. בהסתמך על הדברים שלכם, המסמכים הרפואיים שיוצגו בוועדה ותסקיר הרופא הוועדה הרפואית תחליט האם אתם זכאים לאחוזי נכות ומה גובה אחוזי הנכות שתקבע לכם, כשאחוזי הנכות מקבעים בהתאם לפגיעת המיגרנה וכאבי ראש בתפקוד ובכושר העבודה שלכם.

מיגרנה כמחלת מקצוע

בחלק מהמקרים המיגרנות וכאבי הראש נגרמים על רקע תעסוקתי של הסובל מהם, במידה והם קשורים לעיסוק שלכם חשוב להראות שקיים קשר ישיר בין התקפי כאבי הראש שלכם לעיסוק שלכם על מנת להכיר בתופעות האלה כמחלת מקצוע. אחוזי הנכות יקבעו בהתאם למידת הסבל שלכם וגם יוחלט האם תקבלו פיצוי חד פעמי או גמלה לכל החיים ואף אפשרות לשיקום מקצועי מטעם ביטוח לאומי. במסגרת השיקום התעסוקתי החולה יוכל ללמוד מקצוע חלופי בו הוא יוכל לעבוד למרות מגבלותיו והוא אף מקנה לו אבחון מקצועי, מימון לימודים מלא וקצבת קיום בעת הלימודים.

איך תגדילו את הסיכויים לזכאות?

קצבת הנכות היא למעשה תשלום חודשי המהווה תחליף להכנסה של הסובלים ממיגרנה שאינם יכולים לעבוד עקב המיגרנה ולכן חשוב שתכירו את הדרכים בהן תגדילו את הסיכויים לפיצוי עבור אובדן כושר עבודה בשל התקפי המיגרנה שלכם.

  • אישור היעדרות – יש להוכיח כי משך כל השנים קיים אובדן כושר עבודה עקב מיגרנות וכאבי ראש שפגעו לכם בשגרה וגרמו לכם להעדר מהעבודה ולכן חשוב לצרף לתביעה את כל אישורי ההיעדרות שלכם
  • דו״ח אירוע – ממש כמו בתאונת עבודה צרפו לתביעה את התיעוד המלא של כאבי הראש שלכם בעבודה ובמהלכה, מה קרה בכל תלונה על כאבי ראש ומיגרנה, איך התמודדתם עם הכאב ופרטו רופאים, תרופות, זמן מיגרנה וכל מה שקשור לאותו אירוע.
  • מסמכים רפואיים – צרפו לתביעה את כל המסמכים הרפואיים שלכם מרמת המרשמים, מסמכי אשפוז, סיכום רופא וכו׳.

אז אם אתם סובלים ממיגרנות וכאבי ראש כדאי שתדאגו כבר היום לקבל את אחוזי הנכות המגיעים לכם מהמוסד לביטוח לאומי ותחסכו לעצמכם כאב ראש מיותר ותתחילו לטפל בעצמכם.

 

 

 

מעוניינים בייעוץ משפטי ללא עלות?

מלאו את הפרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם

    מעוניינים בייעוץ משפטי ללא עלות?
    close slider

      מלאו את הפרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם