נפצעת בחדר כושר?

נזקי גוף

נפצעת בחדר כושר?

נזקי גוף

נפצעת בחדר כושר?

חדר כושר הוא בין המקומות השכיחים יותר לפציעות גוף שהרי לכל פעילות ספורטיבית יש סיכון מסוים באשר לפציעות גוף.

מתאמנים רבים פוקדים את חדר הכושר מידי יום במטרה לטפח את גופם ולשמור על בריאותם, רק שלעיתים רבות המטרה הופכת לסיוט כאשר נגרמת פציעה המותירה נכות אצל המתאמן.

הפציעות יכולות להיגרם באשמתו של המתאמן, כתוצאה מביצוע לא נכון של תרגילי כושר למשל או כתוצאה ממכשירים תקולים, ישנים, בלתי תקינים לשימוש בהתאם לתקני הבטיחות.

הפציעות השכיחות בחדר הכושר

רבים נוטים לחשוב, כי הפציעות השכיחות ביותר הן פציעות אורתופדיות. אכן, רבות הן הפציעות האורתופדיות כגון שבריי גפיים, פציעות בעמוד שדרה – בלטי דיסק ופריצות דיסק. אך יחד עם זאת, ישנם לא מעט מקרים בהם מתאמנים חלו באירוע לבבי תוך כדי אימון בשל אי התאמה לרמת הכושר של המתאמן.

נפצעתי בחדר כושר – על מי מוטלת האחריות?

האחריות אינה מוטלת באופן מוחלט על חדר הכושר או מפעיליו אם כי העניין נבחן על ידי בית המשפט בהתאם לנסיבות ובכפוף לכך המתאמן יוכיח קשר סיבתי בין הפציעה שנגרמה לבין השימוש במתקן או הנחיות המאמן – כלומר רשלנות מצד מי ממפעילי או עובדי חדר הכושר.

חדר הכושר מכיל מכשירים רבים, כבדים ומגוונים. תפקידם של מנהלי חדש הכושר הוא לדאוג לתקינותם של המכשירים בהתאם לתקני הבטיחות. תפקידם עוד לדאוג למאמנים מיומנים שיהיו נוכחים בחדר הכושר על מנת לסייע למתאמן לבצע את התרגיל באופן הנכון והבטוח ביותר, כלומר בצורה שלא תגרום לו נזק כזה או אחר – לפקח. כאשר נזק נגרם למתאמן ממכשיר תקול או מעשיית תרגיל שלא כראוי – האחריות לפיצוי בגין הנזק שהותיר נכות הינה על חדר הכושר, קרי על בעליו ו/או מנהליו.

על פי חוק מכוני כושר (רישוי ופיקוח) תשנ”ד – 1994 – בכל עת שמכון כושר מופעל יהיה נוכח מדריך המלמד את דרכי ההפעלה של המכשירים שבתחומו ומפקח על המתאמנים בחדר הכושר.

כמו כן, חלה חובה על פי החוק לקבל מתאמן חדש בכפוף להצהרה של המתאמן או המצאת מסמכים רפואיים המאשרים לאותו מתאמן להתאמן בחדר הכושר.

יחד עם זאת, חושב לזכור כי גם על המתאמנים מוטלת אחריות לפעול ולהתאמן בהתאם להוראות מפעילי חדר הכושר, הוראות לשימוש נכון במכשירים. נדרשת רמת זהירות מהמתאמן. במקרה בו המתאמן פעל שלא בהתאם להוראות או לנהלים – יכול שיוטל עליו “אשם תורם” לנזקו.

מתי מוגשת התביעה?

תביעה בגין נזק גוף שנגרם בחדר כושר הינה ככל תביעה נזיקית. כלומר, מרגע קרות האירוע התאונתי יש להמתין מספר חודשים (בדרך כלל כ-12 חודשים) עד להתגבשות הנזק. רק בחלוף מועד זה יהיה ניתן להעריך את גובה הנזק שהתגבש באמצעות חוות דעת רפואית ולהגיש תביעה לבית המשפט לפיצוי על נזקיו.

לצערנו הרב, מכוני כושר רבים אינם מקפידים על כללי בטיחות, בין היתר אינם דואגים לתקינותם ובדיקתם התקופתית של מכשירי הכושר, אינם דואגים למיקומם במרחק סביר שימנע תאונה, אינם דואגים להכשרה של מאמנים ולכשירותם ועל כן מוגשות תביעות רבות כנגדם לתשלום פיצויים במקרים של נזקי גוף.

כמו בכל תביעת נזיקין – חשוב להיוועץ בעורך דין המכיר את תחום הרשלנות במכוני הכושר ואת המטרייה להגשת התביעה במקרה של נזקי גוף המותירים נכות צמיתה במתאמן.

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם משרדנו לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא כל התחייבות, ואנו נפרוס בפניכם את כל האפשרויות העומדות בפניכם בכדי למצות את זכויותיכם או את זכות יקירכם במטרה לקבל פיצוי מקסימלי כתוצאה מהנזקים שנגרמו לכם.

מאמר זה אינו אמור לשמש כתחליף לייעוץ משפטי פרטני, אלא מדובר במאמר כללי. לשם קבלת ייעוץ ספציפי ופרטני, ניתן לפנות למשרדנו ולקבוע פגישת ייעוץ במספר 03-9666195.

מעוניינים בייעוץ משפטי ללא עלות?

מלאו את הפרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם

    מעוניינים בייעוץ משפטי ללא עלות?
    close slider

      מלאו את הפרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם