פוליסת תאונות תלמידים

נזקי גוף

פוליסת תאונות תלמידים

נזקי גוף

פוליסת תאונות תלמידים:

ילדים רבים נוטים להיפגע פגיעות פיזיות כתוצאה מתאונות המתרחשות במקומות שונים כמו בית ספר, מגרשי משחקים, גני שעשועים, בריכות שחייה, חצרות, טיולים וכו’. מה שחשוב לדעת זה שהתלמידים הלומדים בישראל מבוטחים באמצעות פוליסת תאונות אישיות באחת מחברות הביטוח הפועלות בישראל. לכן כאשר תלמיד נפגע בתאונה, ולרוב מה שההורים אינם יודעים זה שגם אם היא התרחשה מחוץ לשעות הלימודים ופעילות בית-ספר ומחוץ לשטח בית הספר, יש לבחון הגשת תביעה פיצויים לחברת הביטוח בהתאם לפוליסת תאונות תלמידים.

בהתאם לפוליסה הביטוח, תלמיד הוא כל מי שרשום ללימודים באחד ממוסדות החינוך ולומד באותו מוסד, לרבות ילדים בגני ילדים, ילדים בפעוטונים וילדים במעונות יום, אשר הינם נתונים לפיקוח המדינה, המופעלים על ידי ארגונים מרכזיים או רשויות מקומיות.

ביטוח תלמידים מבטיח לפצות בפיצוי תאונות אישיות כל תלמיד שנפגע בתאונה בביה”ס או מחוצה לו ונגרם לו נזק גופני, שאירע במקום כלשהוא בשטח מדינת ישראל בכל שעה משעות היממה, בין שיש לה קשר לפעילות המוסד החינוכי ובין אם לא.

היתרון בכיסוי ביטוחי זה הוא שהפיצוי מוענק ללא קשר לאשם בתאונה ונקבע לפי שיעור הנזק שנגרם למבוטח. יובהר כי  למרות האמור במקרים רבים בהם נפגע המבוטח ופונה לחברת הביטוח הוא נתקל בניסיונות התחמקות מתשלום ואף בסירוב מוחלט.

ישנן שתי אפשרויות משפטיות נפרדות לקבלת פיצוי העומדות בפני ההורים במידה וילדם נפגע. האחת כנגד הגוף שהתרשל וכתוצאה מכך ניזוק הילד, והשנייה כנגד חברת ביטוח המבטחת את המוסד לימודים בו לומד הילד בפוליסת תאונות תלמידים. המשמעות היא שבתנאים מסוימים, עשוי הילד הנפגע להיות זכאי לפיצוי משני הגורמים יחד ובמצטבר.

מהו ביטוח תאונות תלמידים?

חוק לימוד חובה קובע שכל תלמיד הזכאי לחינוך חינם חייב להיות מבוטח בביטוח תאונות אישיות באמצעות רשות החינוך המקומית שבתחום שיפוטה נמצא מוסד החינוך בו הוא לומד. מדובר בביטוח תאונות שחל על התלמיד בכל ימות השנה, בכל שעות היום ובכל מקום בו נמצא התלמיד, גם במוסד החינוכי וגם מחוצה לו, אפילו בבית. הביטוח הוא קבוצתי שההורים משלמים בגינו במסגרת תשלומי הורים.

בכל תחילת שנת לימודים, מעבירה חברת הביטוח, אשר זכתה במכרז של משרד החינוך להוצאת פוליסה תאונות תלמידים לאותה השנה, עותק של פוליסת הביטוח לרשות המקומית וזו מעבירה אותה אל בתי הספר השונים לידי התלמידים.

יודגש כי ביטוח תאונות תלמידים אינו חל במקרה של פגיעה בתאונת דרכים, פגיעה כתוצאה מפעולות איבה, כתוצאה מרשלנות רפואית או טיפול רפואי, כתוצאה ממחלה שלא נובעת מתאונה שהפוליסה מכסה, כתוצאה מתאונת עבודה כאשר קיימת זכאות לפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי וכתוצאה מרעידת אדמה.

ניתן לבדוק זכאות של תלמיד לפיצויים במקרה של נכות זמנית, נכות קבועה או מוות, הנגרמים כתוצאה מתאונה.

רבים אינם מודעים אך ביטוח תאונות תלמידים חל גם על הורה או בן משפחה של התלמיד שהשתתף ללא קבלת שכר בפעילות רשמית של המוסד החינוכי בשטח המוסד או מחוצה לו (לדוגמא הורה שהתנדב לעזור בבית הספר במהלך פעילות מסוימת או הורה שמתלווה לטיול בית ספרי).

להבדיל מתביעה כנגד הרשות המקומית בגין מפגע ברחוב, הפיצוי במסגרת פוליסת תאונות תלמידים אינו קשור לשאלה מי הגורם אשר באשמתו נגרמה התאונה.

איך תובעים את חברת הביטוח במקרה של תאונה?

אם ארעה התאונה במוסד חינוכי, על המוסד החינוכי חלה החובה למלא דוח תאונה אשר יכלול את פרטי התלמיד, פרטי המוסד, אופי הפגיעה ונסיבות התאונה. בהתאם לכך, יש לפנות למזכירות בית הספר ולבקש את פוליסת הביטוח, דוח תאונה וטפסים לצורך הגשת התביעה. לאחר מכן, עליכם לפנות לחברת הביטוח ולבקש טפסים לצורך הגשת התביעה.

מלאו ושילחו את הטפסים אל חברת הביטוח ועקבו אחרי התביעה. אל מסמכי התביעה יש לצרף טפסים ומסמכים רפואיים רלוונטיים וכמו כן, לבחון אפשרות להגיש חוות דעת רפואית מטעמכם.

במקרה שמדובר בנכות זמנית יש לשמור אישורי אי כושר ובתנאי שלנפגע תהיה נכות זמנית ורצופה במשך תקופה הקבועה בפוליסה עשוי להיות זכאי לפיצוי גם בתקופה זו.

הפוליסה אמנם לא מכסה את כל ההוצאות הרפואיות, למשל כאלה הכלולות בסל הבריאות ומכוסות על ידי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, אך מומלץ מאוד לשמור כל קבלה בגין הוצאה.

בהמשך ייתכן ותוזמנו לבדיקה בפני מומחה רפואי של חברת הביטוח. בתום הבירור הרפואי ולאחר שתקבע נכות ישולם הפיצוי וזאת לאחר שתחתמו על שטר מיוחד לסיום התביעה.

 תקופת ההתיישנות:

תקופת ההתיישנות של פוליסת תאונות אישיות הינו 3 שנים מעת הגעת הילד לגיל 18. בהתאם לכך, בתביעות לפי פוליסת תאונות ניתן לתבוע עד גיל 21 וזאת ללא קשר לגיל התלמיד במועד התאונה.

פעמים רבות נדחות תביעות המוגשות באופן עצמאי ולכן, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין הבקיא בתחום, שילווה את התלמיד ומשפחתו בכל השלבים החל משלב הפנייה הראשונה למוסד החינוכי ועד לקבלת הפיצוי המלא בפועל.

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם משרדנו לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא כל התחייבות, ואנו נפרוס בפניכם את כל האפשרויות העומדות בפניכם בכדי למצות את זכויותיכם או את זכות יקירכם במטרה לקבל פיצוי מקסימלי כתוצאה מהנזקים שנגרמו לכם.

מאמר זה אינו אמור לשמש כתחליף לייעוץ משפטי פרטני, אלא מדובר במאמר כללי. לשם קבלת ייעוץ ספציפי ופרטני, ניתן לפנות למשרדנו ולקבוע פגישת ייעוץ במספר 03-9666195. 

מעוניינים בייעוץ משפטי ללא עלות?

מלאו את הפרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם

    מעוניינים בייעוץ משפטי ללא עלות?
    close slider

      מלאו את הפרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם