טיפים ועצות להצלחה בועדה רפואית בביטוח הלאומי

ביטוח לאומי

טיפים ועצות להצלחה בועדה רפואית בביטוח הלאומי

ביטוח לאומי

וועדות רפואיות במוסד לביטוח לאומי :

המוסד לביטוח לאומי הוא מוסד אשר הוקם ע”י מדינת ישראל על מנת להוות גוף שיתמוך ויעזור לאזרחים שחלו או נפצעו וזקוקים לעזרה כללית. עקב כך, כיום כל אזרח במדינת ישראל משלם תשלום חודשי אשר מטרתו לשמש אותו חזרה במידת הצורך בעת צרה.

הדרך למימוש הזכויות המגיעות לאדם אשר חלה או נפגע היא באמצעות הגשת תביעה למוסד זה. ישנם מגוון תביעות שניתן לתבוע כגון: נכות כללית, נכות מעבודה, שירותים מיוחדים, ילד נכה, ניידות וכו’.

בכדי לקבל את קצבת הנכות על הנפגע לתבוע בתביעה הרלוונטית את המוסד לביטוח לאומי. לאחר הגשת התביעה המוסד לביטוח לאומי מזמן את הנפגע אליו לוועדה רפואית אשר אמונה להעריך את נכותו ונזקיו של הנפגע.

טיפים להכנות מוקדמות לוועדה:

פניה לוועדה והגשת החומר לעיונה – יש לשלוח את החומר הרפואי בדואר רשום תוך שמירת הספח המעיד על פרטי המשלוח. אם המשלוח נעשה בהגשה ישירה למוסד לביטוח לאומי יש לבקש העתק ועליו חותמת המאשרת את הגשת הבקשה והמועד בו הוגשה, וזאת על מנת למנוע טענות לפיהן החומר לא הוגש.

הצגת חומר רפואי עדכני – ועדות רבות נוקטות בגישה המטילה ספק מראש באמינות הנבדקים ובנכונות תלונותיהם, ולכן על מנת לתמוך את באמינות מומלץ להצטייד באישור רפואי או חוות דעת רפואית אשר מפרטת אודות מצבו ונזקיו של הנבדק. הצגת חוות דעת או אישור רפואי עוזר לוועדה לראות את התמונה המלאה ומקשה עליה להתעלם מתלונות הנבדק.

חשוב להגיע מצוידים בכל המסמכים הרפואיים המתאימים שהוגשו לוועדה ובמידת הצורך מסמכים עדכנים נוספים אשר יהיה ניתן למסור אותם במעמד הוועדה.

זמנים – מועד הוועדה נקבע בפרק זמן סביר מראש דבר אשר מקנה לנבדק את האפשרות לבדוק אם המועד נוח לו או לאו. במידה ומועד זה אינו נוח, יש להודיע מראש כי אין באפשרות הנבדק להגיע במועד הוועדה ואז לבקש לדחותה ולקבל זימון למועד חדש. במועד הוועדה יש להגיע בזמן ולא לאחר.

שמירה על אמינות – על הנבדק לשדר אמינות במהלך הבדיקה ולמסור ולדווח על הקשיים, המגבלות והכאבים מהם הוא סובל. רצוי להימנע מהתנהגות מוגזמת או שקרים, לרוב נשאלות שאלות תוך כדי הבדיקה על מנת לבדוק את אמינות הנפגע ומסירת שקר ישפיע על החלטות הבודק.

כך שיש לספר את האמת, לנהוג בכנות. מעבר לחובה החוקית לכך, רופאי הוועדה מנוסים מאוד וערים לזיופים והגזמות.

כמו כן, המוסד לביטוח לאומי יכול לבצע בדיקות מטעמו ועל כן כל מסירת שקר יכול לצוץ לאחר מכן בבדיקות ו/או מעקבים פרטיים של המוסד לביטוח לאומי.

הופעה – ראוי כי היחס לחברי הוועדה יהיה באדיבות ובצורה מנומסת ומכבדת. יש לנסח את הדברים בקיצור ובבהירות ולספר על הבעיות הרפואיות והתפקודיות הרלוונטיות. יש לעמוד ולהתעקש בפני הוועדה על פירוט התלונות של הנבדק ומצבו גם אם חברי הוועדה קצרי רוח ואינם נוהגים ברגישות אליו. פרוטוקול הוועדה מגלם בתוכו את הנאמר בוועדה וישמש את הנבדק בכל ערער בעתיד, במידה ויידרש.

תכנון מקדים – וועדה רפואית הינה מעמד אשר לרוב מצטייר כמלחיץ ורבים אשר מגיעים אליה מתרגשים ו/או נלחצים שכן מעמד זה הוא בעל חשיבות לעתידם. הנפגע מגיע כאשר ברצונו להעביר את מלוא המדע אודות הפגיעה ונזקיו אך בשל ההתרגשות והלחץ לרוב פוגעים במידע שמועבר בפועל לוועדה ולבסוף מועבר מדע חלקי בלבד. עקב כך, מומלץ להגיע לוועדה כאשר מבוצעת הכנה מוקדמת וסיכום של הדברים בכתב שברצון הנבדק להעביר לידי הוועדה ובכך לוודא כי כלל הדברים החשובים הועברו ונמסרו לחברי הוועדה.

פרוטוקול – בתום הוועדה יבקש המזכיר מהנפגע לקרוא את פרוטוקול הוועדה ולחתום עליו. לפני שחותמים יש לקרוא בעיון רב את פרוטוקול הוועדה אם לדעת הנפגע יש רישום שגוי או חסר, זכותו של הנפגע שהדברים ירשמו בצורה הנכונה והמלאה לפני החתימה.

לאחר הוועדה –  לאחר שהסתיימה הוועדה הרפואית תעלו על הכתב את שאלות הרופאים ותשובתכם, וציינו כל אמירה או שלב בבדיקה שנראו לכם בלתי תקינים. פרטים אילו יעזרו לכם במידה ותצטרכו להגיש ערעור.

ליווי – ניתן להגיע לוועדה עם מלווה או עורך דין, הרשאי לייצג את המבוטח בפני הוועדה ולדבר בשמו. מנגנון קבלת הפיצוי בביטוח הלאומי הינו איטי, מסורבל ובירוקרטי. לכן מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי משפטי מעורך דין מומחה לתביעות בביטוח הלאומי.

הגדלת אחוזי ההצלחה בוועדה   – ועדה רפואית היא ההזדמנות של הנפגע להוכיח את חומרת מצבו הרפואי. המדובר בהליך מעין שיפוטי והחלטתה תחרוץ את גורל הנפגע וזכאותו לפיצוי. בהתאם לכך, רצוי מאד לא לפספס את ההזדמנות ולעשות הכל, על מנת לעלות את הסיכויים להצליח בהליך זה, תוך קבלת הנכות המקסימלית האפשרית.

לווי משפטי – כאשר הנפגע מיוצג על ידי עורך דין הוא מוריד מעצמו את הצורך להתעסק בבירוקרטיה הכרוכה בהליך ההכנה לבדיקה הרפואית ומונע את האפשרות לבצע טעויות. אולם הכי חשוב, כי הנפגע רשאי להיות מיוצג על ידי עורך דין גם בחדר בו נערכת הוועדה. עורך הדין במסגרת הייצוג המשפטי, מעביר לוועדה את כל המידה הרלוונטי בצורה הטובה והמקצועית ביותר. כך, כאשר נפגע מגיע לבדיקת הועדה הרפואית כשהוא מיוצג על ידי עורך דין, כל שנותר לו זה רק לענות על שאלות המומחים הרפואיים ולעבור בדיקה פיזית.

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם משרדנו לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא כל התחייבות, ואנו נפרוס בפניכם את כל האפשרויות העומדות בפניכם בכדי למצות את זכויותיכם או את זכות יקירכם במטרה לקבל פיצוי מקסימלי כתוצאה מהנזקים שנגרמו לכם.

מאמר זה אינו אמור לשמש כתחליף לייעוץ משפטי פרטני, אלא מדובר במאמר כללי. לשם קבלת ייעוץ ספציפי ופרטני, ניתן לפנות למשרדנו ולקבוע פגישת ייעוץ במספר 03-9666195.

מעוניינים בייעוץ משפטי ללא עלות?

מלאו את הפרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם

    מעוניינים בייעוץ משפטי ללא עלות?
    close slider

      מלאו את הפרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם