איך להימנע מסיוט בחופשה? על פגיעות נזקי גוף ופיצויים בחופשים השונים

Uncategorized

איך להימנע מסיוט בחופשה? על פגיעות נזקי גוף ופיצויים בחופשים השונים

Uncategorized

אנחנו בעיצומה של חופשת החגים ובשיא עונת הבילויים והנסיעות. אבל מעבר לכל הכיף הזהֿ חופשת החגים טומנת בחובה סכנות רבות ומטרידות כמו פציעה בזמן החופשה, תאונת דרכים בנסיעה לנופש או בחזרה ממנו, טביעה בבריכה, נפילה בלובי של המלון או במטוס, חבלה בפארק מים ועוד נזקי גוף כאלה ואחרים. ובדיוק בשביל ריכזנו עבורכם את מיטב המידע והטיפים כדי שתכירו את הזכויות שלכם ותדעו מה לעשות בדקה שאחרי התאונה, את מי לתבוע ומה לדרוש.

החופש הגדול והחגים שלאחריו הם הזמן המתאים לצאת ולבלות, לשוטט ולטייל בארץ או בחו״ל ולנסוע ממקום למקום בחיפוש אחר האקשן והחוויה הבאה, לבלות באטרקציות שונות כמו פארקים לאומיים, פארקי מים, לונה-פארק, נחלים, ים, בריכה, טרקטורונים ולישון בבתי מלון, קאמפינג, צימרים. אבל, לצערנו, החופשות הנ״ל מהוות גם מועד לפורענות כשמדי שנה יש מקרים רבים של פציעות, פגיעות, טביעות ותאונות דרכים בדרך אל החופשה, במהלכה ובחזרה ממנה. ולכן, דקה לפני האסון הבא חשוב לדעת מה עושים במקרה של פגיעה ופציעה בזמן חופשת החג שלנו, את מי תובעים ואיך ומאיזה מקומות כדאי להימנע.

תאונות דרכים בדרך לנופש

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה החודש כי מתחילת שנת 2021 נהרגו 201 בני אדם בתאונות דרכים ונרשמו למעלה מ-1000 תאונות דרכים, נתונים מטרידים כשלצערנו כולנו יכולים להיות חלק מהסטטיסטיקה הזו. אז למעט הקפדה על נהיגה נכונה וחוקי התעבורה וכמובן ערנות מוחלטת שלכם הנוהגים, על כוס קפה או כל דבר אחר שישמור אתכם מרוכזים בזמן הנהיגה, קבלו את מיטב הטיפים שיעזרו לכם לדעת מה  לעשות במקרה של תאונת דרכים בדרך לחופשה או ממנה הביתה. את מי תובעים?! -החוק בישראל מבטיח כי נפגעי תאונות דרכים יפוצו בגין נזקי גוף או נזק נפשי, שנגרמו להם בתאונת הדרכים. כל נהג בישראל מבוטח בביטוח חובה על פי חוק שמטרתו לכסות נזקים גופניים שונים העולים לקרות לו, לנוסעים שברכב או לעוברי אורח שהרכב פגע בהם ולכן, עם התרחשות תאונת דרכים, נפגעי התאונה ובני משפחותיהם זכאים לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע. יש לציין כי במידה והרכב אינו מבוטח ניתן להגיש תביעה לקרנית  – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. כדי להגיש תביעה בגין נזקי הגוף שנגרמו לכם בעקבות התאונה וקבל את הפיצויים המגיעים לכם ישנם מספר צעדים שעליכם לבצע;

  • פרטים מלאים ומדויקים – מיד לאחר התאונה תדאגו לקחת את כל הפרטים של המעורבים בתאונה: שם מלא, ת״ז, מספר פוליסת ביטוח, כתובת ומיקום מדויק של מקום התאונה.
  • תיעוד – תעדו בנייד שלכם בתמונות ווידאו את כל המעורבים בתאונה: הנזק שנגרם לכל הרכבים + מספר רכב, צילום נזקי גוף של המעורבים, צילום פוליסת ביטוח ות״ז של המעורבים ואף צילום שלהם, אם יש עדי ראייה נסו גם להקליט אותם שיגידו כמה מילים על התאונה. עדיף לצלם תמונות רבות ומקסימום למחוק מלהתחרט בהמשך.
  • טיפול רפואי – מיד לאחר התאונה גשו לקבל טיפול רפואי באופן עצמאי או ע״י אמבולנס ואל תניחו הנחות שהכל בסדר משתי סיבות: האחת כדי לוודא שלא נפגעתם ובריאותכם תקינה השנייה כדי שיהיה לכם תיעוד של הפגיעה. חשוב שתפרטו ככל שניתן על התחושות שלכם, איפה כואב, היכן נפגעתם, ממה אתם סובלים על מנת שיהיה דו״ח רפואי מקיף, פרטני ומדוייק ולא לשכוח לקחת עותק שיהיה אצלכם!
  • משטרה – מיד לאחר התאונה יש להודיע למשטרה על האירוע כולל תיאור ומיקום מדויק של התאונה. ולמה? כי המשטרה היא זו שתספק לכם אישור על פרטיהם של המעורבים בתאונה ונזקי התאונה, שימו לב שבלי אישור שכזה לא תוכלו לקבל פיצויים מחברת הביטוח!
  • בירוקרטיה – תייקו ושימרו את כל המסמכים, אישורים, חוות הדעת הרפואיות והאבחונים  שקיבלתם הנוגעים לתאונה כי ישנם מקרים בהם נזקי גוף מתגבשים חודשים רבים לאחר התאונה ולכן התיעוד הוא קריטי. בנוסף, חשוב לשמור את כל הקבלות הנוגעות להוצאות שנגרמו לכם בעקבות הפגיעה: נסיעה לטיפולים, עזרה מגורם נוסף, תרופות ועזרים רפואיים כאלה ואחרים. את כל המסמכים שימרו אצלכם והעבירו עותק לעו״ד שמטפל בכם.

תאונות בצימר במלון בקמפינג

הצ׳ק אין הגיע ואתם שמחים ומאושרים על תחילתה של חופשה נפלאה בין אם זה בצימר, במלון, בכפר נופש, אכסניה או קמפינג והעיקר להתאוורר ולישון במקום אחר. אבל, לצערנו הסטטיסטיקה מראה כי גם חופשה במקומות מופלאים שכאלה עשויה להסתיים באסון ופציעה – משבירת רגל, טביעה, נפילה, הנגרמים לרב ממפגעים וליקויי תחזוקה הקיימים במקום ומרשלנות של צוות המקום, ליקויים כמו: מרצפות רופפות ומדרגות שבורות או בולטות שגרמו לנפילה, שלולית שמן על הרצפה, רצפה רטובה וחלקה ללא שלט המזהיר על כך שגרמה לפגיעה, זכוכית שגרמה לפציעה ועוד..אז מה עושים ברגע שאחרי?

את מי תובעים?! חוק הבסיס אומר שכל תאונה שמתרחשת בשטח המלון/צימר/אכסנייה מטילה באופן אוטומטי את האחריות על המקום אבל, רק אם נצליח להוכיח כי התאונה נגרמה בעקבות התרשלות ומפגע בלתי צפוי שהיה באזור! כאשר אדם נופל או עובר תאונה בשטח הנמצא בבעלות פרטית – מסעדה, צימר, מלון, חדר כושר, בריכה, הבעלים של השטח הפרטי הוא זה שאחראי על נזקי הגוף שנגרמו לנפגע בשטח בעקבות רשלנותו ומפגעים בשטחו. חובתו של בעל השטח הפרטי לשמור על תחזוקת המקום ולטפל במפגעים השונים הקיימים בו, במידה והוא התרשל בכך וכתוצאה מרשלנותו ואי הטיפול במפגעי המקום, אדם נחבל בשטחו ונפגע, יש לאותו אדם את הזכות לתבוע את בעל המקום בתביעת נזיקין ולבקש פיצוי על הנזקים שנגרמו לו בעקבות התאונה במקום. במסגרת תביעת הנזיקין הניזוק יידרש להוכיח כי בעל השטח התרשל בתפקידו ולא תחזק את השטח כראוי ולכן קבלו את הצעדים שכדאי לעשות.

  • הודעה להנהלת המקום – מיד לאחר הפציעה יש למסור הודעה למנהל המקום ולוודא שהוא ממלא דו״ח פציעה מתאים ואתם מקבלים עותק ממנו.
  • פרטי האירוע – יש לרשום את פרטי האירוע – מה קרה, מתי, איפה, למה ואיך, פרטי העדים לאירוע – אורחים או עובדי המלון, וודאו כי הם ממלאים דו״ח אירוע לאחר התאונה.
  • תיעוד פרטני – כדי לקבל את הפיצוי עליכם להוכיח קודם כל שהתאונה והנזק שנגרם לנו בעקבותיה נגרמו בשל רשלנות או תחזוקה לקויה של המקום, במקרים מסוימים אף כדאי להגיש חוות דעת של מומחה בטיחות. ולכן אתם ממש חייבים לצלם ולתעד את אזור התאונה בתמונות ווידאו: מקום האירוע, המפגע שיש כמו למשל ריצפה חלקה, מדרגות רעועות, כבל חשמל חשוף וכל רמז והוכחה שמעידה על רשלנות וליקויים כאלה ואחרים שגרמו לתאונה. כמובן שיש לתעד גם את הפציעה עצמה ומומלץ אף לצלם את עדי הראיה שיספרו מה בדיוק קרה שם ואיך התאונה התרחשה.
  • טיפול רפואי – יש לגשת לטיפול רפואי ולמסור בפירוט רב את אשר ארע, את הרגשתכם ופרטי הפציעה שלכם וכמובן שחובה לשמור את כל הקבלות והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים לתאונה.

תאונה במטוס

טיסה היא לרב פעולה בטוחה ואם אכן יש נפגעים אז לרב מדובר בתאונה בין שני כלי טיס או חלילה בהתרסקות. אבל, עדיין מתרחשות תאונות במהלך הטיסה, בעליה מהמטוס ובירידה ממנו העשויות לגרום לנזקי גוף כמו למשל: מזוודה שנפלה ופגעה בראשו של הנוסע וגרמה לו לנזק נוירולוגי, דייל ששפך מים רותחים על אחד הנוסעים, עגלת דיוטי – פרי שפגעה בנוסעת וגרמה לנזק אורתופדי או אף פוסט-טראומה שנגרמה בעקבות טראומה בטיסה. 

את מי תובעים?! – בהתאם לאמנה שנחתמה בישראל במרץ 2011 בדבר הסדרת נושא אחריות חברות התעופה על נזקי גוף או מוות של הנוסעים, חברת התעופה אחראית לפצות את הנוסע בגין תאונה שארעה בהיותו במטוס או במהלך פעילות העלייה/ירידה מהמטוס. חברת התעופה אחראית לפצות את הנוסע ללא קשר לשאלת האשם בתאונה עד לסכום של כ- 600,000 ש״ח אך במידה והנזק עולה על הסכום הנ״ל, חברת התעופה לא תהיה אחראית על הפיצוי במידה והוכיחה כי הנזק שנגרם לנוסע נובע מרשלנותו שלו או של צד ג׳. אז אם כבר הטיסה השתבשה מה עושים?

  • דיווח – דווחו מידית לדייל או למנהל הטיסה על הפציעה ופרטו בפניו את אשר אירע ומלאו דו״ח תאונה.
  • תיעוד – כדי להוכיח כי התאונה התרחשה בגלל אירוע בלתי צפוי במהלך הטיסה יש לתעד את התרחשות התאונה ולצלם – תמונות ווידאו, כל פרט שעשי להואיל לכם בהמשך ואת המפגע עצמו שגרם לתאונה וכמובן את הפגיעה עצמה. באם יש עדי ראיה, סביר להניח שיהיו כאלה מעצם היותכם כלואים יחד במטוס, רצוי לראיין אותם לגבי מה שארע ולא לשכוח לרשום את הפרטים שלהם.
  • טיפול רפואי – לתעד את כל הליך קבלת הטיפול הרפואי במטוס עצמו ולאחר הנחיתה, לספק תיאור מפורט של התאונה עצמה ולמלא את הדו״ח הרפואי. כדאי לוודא שכל הפרטים שמסרתם אכן יופיעו בדו״ הרפואי ולהשאיר אצלכם העתק.

תאונות בזמן טיול

מיליוני ישראלים חורשים את הארץ לאורכה ולרוחבה בחופשת החג ובין היתר פוקדים את שבילי ישראל ואתר אתרי רשות שמורות הטבע. אבל מה קורה כשנפצעים במהלך הטיול? נופלים מצוק, מועדים ע״ג אבן, שוברים את אחת הגפיים, למי פונים ומה עושים?

את מי תובעים?!  אם מדובר בטיול פרטי שלכם שנעשה בטבע ובמקום לא מוסדר אתם יכולים לתבוע את חברת הביטוח שלכם בסעיף ׳ביטוח תאונות אישיות׳  – פוליסת ביטוח פרטית בה יש כיסוי למקרים של אובדן כושר עבודה ו/או נכות שנגרמו כתוצאה מתאונה או מחלה קשה. במקרים בהם התאונה קרתה בשטח של גוף מוכר כמו למשל האתרים של רשות הטבע והגנים וכתוצאה מרשלנותו, אזי שאתם יכולים לתבוע את הרשות – מקרים כמו סימון שבילים לא תקין, מעקה רופף ושילוט לא עדכני. בכל מקרה בנושא של תאונות בטבע שנגרמו במסגרת פרטית, כל מקרה נבחן לגופו עקב השיקולים הרבים הכרוכים בכך – מי הגורם שיש לתלות בו את האחריות המשפטית לתאונה, האם מדובר בבעלי האתר או במטיילים?

  • תיעוד האירוע – חובה לתעד את הפציעה שלכם ואת מקום התאונה מכל זווית אפשרית ולצלם כל פרט שיוכיח כי נפגעתם כתוצאה מרשלנות של המקום כמו העדר שילוט או שילוט שאינו תואם את תנאי השטח.
  • יועץ רפואי – על מנת לקבוע אם יש עילת תביעה בגין פגיעות בגוף בעת השהייה בחיק הטבע רצוי לפנות לייעוץ רפואי ולהעזר בחוות דעת של מומחה רפואי.
  • פוליסת ביטוח – במקרים בהם התאונה קרתה בשטח לא מוגדר, שלא שייך לרשות שמורות הטבע והגנים למשל, כדאי לבדוק את פוליסת הביטוח שלכם כדי להבין האם וכמה פיצויים מגיע לכם, רצוי במקרים שכאלה לפנות לייעוץ משפטי.

למה ממש כדאי לכם לקבל ייעוץ משפטי בתביעות נזקי גוף?

בין אם נפגעתם בטיול, בשמורה מוכרזת או בטבע, במטוס או במלון כל נושא הייעוץ המשפטי בתביעות של נזקי גוף הוא קריטי ביותר. ולמה? תביעות מסוג זה משלבות בין אלמנטים של משפט ורפואה, לאחר התאונה יש לבדוק את ההיבט הרפואי – הנזק הפיזי של הנפגע ואת ההיבט המשפטי – מידת הקשר הסיבתי שבין הנזק הרפואי לרשלנות בשטח. ובדיוק זו הסיבה שייעוץ משפטי יסייע לכם בהגשת התביעה ובקבלת הפיצויים המגיעים לכם ולא תצטרכו ׳לשבור את הראש׳ בסוגיות כמו את מי לתבוע? למי לפנות? אילו מסמכים להמציא?

אז אם כבר נפצעתם במהלך החופשה, תקלו על עצמכם כדי לקבל את הפיצוי שמגיע לכם ולצאת לחופשה מחודשת.

 

 

 

מעוניינים בייעוץ משפטי ללא עלות?

מלאו את הפרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם

    מעוניינים בייעוץ משפטי ללא עלות?
    close slider

      מלאו את הפרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם